یکشنبه 12 دی 1395 / 12:03|کد خبر : 2210|گروه : اجتماعي

کردستان جزء استانهای برتر در آموزش" آی سی دی ال" به کم سوادان است

کردستان جزء استانهای برتر در آموزش" آی سی دی ال" به کم سوادان است

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سواد آموزی ضرورت زندگی الکترونیکی امروز است گفت: کردستان جزء استانهای برتر کشور در زمینه آموزش" آی سی دی ال" به کم سوادان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، رمضان یوسفی روز گذشته در آیینی که به مناسبت هفته سواد آموزی و به منظور تجلیل از سواد آموزان برتر شهرستان بانه در سالن اجتماعات خوابگاه پسرانه حضرت رسول اکرم(ص)  این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش بانه و اداره سواد آموزی این شهرستان در امر با سواد کردن جمعیت بی سواد این شهرستان اظهار داشت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای ریشه کن کردن بیسوادی در بانه انجام شده است و همانطوریکه آموزش و پرورش این شهرستان در بسیاری از شاخص های آموزشی در بین سایر شهرهای استان کردستان  دارای  رتبه های برتر می باشد امیدواریم در حوزه جذب بی سوادان نیز همانگونه عمل کند.
 

وی  پیشینه فرهنگی و علمی بانه را بسیار با افتخار دانست و افزود: با توجه به چنین سابقه و داشتن چهره های خوشنام این شهرستان در حوزه علم و ادب که جزء مفاخر کشور نیز هستند وجود بیسواد زبنده این شهرستان و مردم با فرهنگ و علم دوست آن نیست.

یوسفی با اشاره به سخنان مدیر آموزش و پرورش بانه در حوزه عملکرد این شهرستان در حوزه سواد آموزی طی سالجاری خاطرنشان کرد، بر اساس آمارها، با سوادی در بانه از رشد خوبی برخوردار بوده است بطوریکه در هر سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال شاهد رشد چشمگیری در این شهرستان بودیم و امیدوارم که این روند تا ریشه کن کردن کامل بی سوادی در بانه همچنان ادامه داشته باشد.

معاون سواد آموزی استان با بیان اینکه امروزه زندگی به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود و بسیاری از کارها در حال حاضر به شیوه الکترونیکی انجام می شود یادآور شد، خطرات زندگی الکترونیکی برای افراد بیس سواد و کم سواد افراد را ناگزیر از با سواد کردن کرده است و زندگی در چنین دنیایی که روز به روز به سمت الکترونیکی شدن با سرعت در حال پیش روی است یک ضرورت غیر قابل انکار است.


وی اظهار کرد: در همین راستا اداره سواد آموزی استان کردستان طی دو سال اخیر در امر آموزش " ای سی دی ال" به جمعیت کم سواد که در  حال گذراندن دوره انتقال هستند اقدامات خوبی انجام داده بطوریکه سال گذشته 100 نفر و در سال جاری نیز 200  نفر آموزش 'ای سی دی ال' را در حوزه سوادآموزی یاد گرفتند.

یوسفی از استقبال  این فراگیران در دوره مذکور ابراز رضایت کرد و گفت: این تعداد سواد آموز کردستانی که در دوره انتقال مشغول فراگیری علم و دانش هستند در قالب 10 کلاس،سه کتاب و 16 ساعت آموزش زبان انگلیسی و کلمات پر کاربرد این زبان را که در امر رایانه بیشترین استفاده را دارد  آموزش دیده اند.
 

وی تصریح کرد: استان کردستان در حوزه عملکرد آموزش 'ای سی دی ال' در بین پنج استان کشور که برای این کار انتخاب شده بودند در حال حاضر بعنوان استان پایلوت انتخاب شده و تمام افراد شرکت کننده در این دوره نیز رتبه قبولی را کسب و گواهی نامه بین المللی به آنها اعطاء شده است.

معاون سواد آموزی استان کردستان با اشاره به تمهیدات و حمایت های دولت در امر سواد آموزی خاطرنشان کرد، هیچ  کشوری مانند ایران در زمینه ریشه کن کردن بی سوادی بستر سازی و حمایت نکرده است که بایستی از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.



برچسب ها :

معاون سواد آموزیبانهریشه کن کردن بیسوادیآموزش ـی سی دی ال به کم سوادان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی